شاخص های انتخاب کاندیدای تراز انقلاب اسلامی

مقام معظم رهبری:پاسخگویى، در واقع یک نوع کارنامه‌خوانى است؛ 02/01/1383

شاخص های انتخاب کاندیدای تراز انقلاب اسلامی

مقام معظم رهبری:پاسخگویى، در واقع یک نوع کارنامه‌خوانى است؛ 02/01/1383

شاخص های انتخاب کاندیدای تراز انقلاب اسلامی

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بدانند

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۲۲ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

کسانی که می خواهند خود را در معرض انتخاب مردم برای خدمت گذاری در منسب ریاست جمهوری انقلاب اسلامی قرار دهند لازم است موضوعاتی را مورد توجه قرار دهند که عبارتند از:

1-       دیدن صلاحیت منسب ریاست جمهوری در خود؛[1]

2-       رقابت؛ مسابقه ای برای خدمت، نه کسب قدرت؛[2]

3-       عدم انجام دعواهای لفظی و شعارگونه و همچنین استفاده از مفاهیم بی سر و ته؛[3]

4-       در چهار چوب نظام بودن رقابت ها؛[4]

5-       متهم نکردن انتخابات و نریختن آب به آسیاب دشمن؛[5]

6-       عدم القاءفضای اختلاف و ناامیدی در تبلیغات؛[6]

7-       غافل نبودن از توطئه های دشمنان[7]

8-       عدم ملاحظه رضایت دشمنان و ملاحظه اولیاء الهی[8]

9-       جلوگیری از اسراف و تبلیغات پرخرج[9]

10-    استفاده نکردن از بیت المال برای تبلیغات[10]

11-   ملاحظه‍ی ارزشهای نظام[11]

12-   داشتن صداقت با مردم و استفاده از اطلاعات دقیق[12]

13-   عدم تخریب دیگران [13]

14-   غیریت رقابت با خصومت[14]

15-   خلاف قانون نبودن وعده‍ها[15]

16-   متناسب بودن شعارها و وعده‍ها، با توان خود و نیاز جامعه[16]

17-   رعایت انصاف در رقابت[17]

 



[1] - بیانات در دیدار مردم قم 19/10/1391

آن کسانى که وارد میدان میشوند، باید کسانى باشند که در خود توانائىِ کشیدن این بار را بیابند؛ صلاحیتهائى را هم که در قانون اساسى است و شوراى محترم نگهبان بر روى آنها تکیه خواهد کرد، در خودشان ملاحظه کنند و واقعاً وابسته و دلبسته‌ى به نظام و قانون اساسى باشند؛ بخواهند قانون اساسى را اجرا کنند.

[2] -بیانات در دیدار جمعی از مردم گیلان 11/02/1380

نکته سوم در این زمینه، خطاب به نامزدهاى انتخابات است. انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌اى براى خدمت باشد، نه مسابقه‌اى براى کسب قدرت. انتخابات اسلامى این‌گونه است.

[3] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 25/03/1384

دعواهاى لفظى، شعارهاى لفاظى‌گونه، اسم از مفاهیم مبهم و بى‌سروته آوردن، مشکل مردم را حل نمى‌کند؛ مردم احتیاج دارند به این‌که در میدان عمل و کار، با لجن‌هایى که نمى‌گذارد این دریاچه‌ى مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود. ،

[4] - بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌ 06/12/1388

 بهترین شکل ادامه‌ى یک نظام اجتماعى این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد. رکود بد است و ثبات خوب است. ثبات یعنى استقرار؛ یعنى این چهارچوب، این هندسه، در جاى خود محفوظ باشد، مستقر باشد، ریشه‌دار باشد؛ در عین حال در داخل این چهارچوب، تحولات، مسابقات و رقابتها وجود داشته باشد.

[5] - خطبه‌های نماز جمعه تهران   1390/11/14

انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد؛ در تبلیغات، القاء فضاى اختلاف و ناامیدى نشود، تا ان‌شاءاللَّه انتخابات خوبى داشته باشیم.

[6] - همان منبع

[7] - خطبه‌های نماز جمعه تهران   1390/11/14

مسئولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. آن کسانى هم که در انتخابات رأى نمى‌آورند، مواظب باشند آن کلاهى که بر سر رأى‌نیاوردگان سال 88 رفت، بر سر آنها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ى نامزدهاى انتخابات و همه‌ى هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسئول امنیت بدانند

[8] - بیانات در جمع تعدادى از خانواده‏هاى شهداء 03/03/1388

 نامزدهاى انتخابات باید هوشیار باشند. مبادا نامزدهاى انتخابات ریاست جمهورى در تبلیغات خود براى دلخوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند. رضایت خدا را باید در نظر گرفت، رضایت اولیاء را باید در نظر گرفت.

[9] - بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 13/12/1381

تفاوت دیگر دمکراسیهاى رایج دنیا با نظام مردم‌سالارى دینى این است که در مردم‌سالارى دینى کارهاى رایجِ دنیا و اسرافها و تبلیغات پر خرج مطلقاً نباید انجام گیرد. ما در همین سیستان و بلوچستان هزاران جوان را با استعدادهاى خوب و قابل رشد و قابل استفاده براى اداره‌ى کشور مشاهده مى‌کنیم که اینها در یک‌جا معطّل و منتظر یک وسیله‌ى جزئى مانده‌اند براى این‌که بتوانند کار خود را دنبال کنند؛ آن‌گاه عدّه‌اى بیایند میلیاردها صرف تبلیغات کنند براى این‌که نظر مردم را به سمت خود جلب نمایند؛ آن هم با روشهاى بعضاً غلط و بعضاً خلاف‌شرع.

-           بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام  06/02/1376

در تبلیغات انتخابات ریاست جمهورى - که آزمایش عظیمى براى ملت است - مراقبت شود که مخارجِ بیش از متعارف و زیادى و اسراف‌گونه انجام نگیرد.

[10] - بیانات در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام 06/03/1392

نکته‌ى دیگر این است که رفتار داوطلبان در ریخت‌وپاش و خرج و تبلیغاتِ زیاد از اندازه‌ى لازم میتواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه که بعداً پیش خواهد آمد، آگاه و هشیار و بیدار کند. آن کسى که یا از بیت‌المال هزینه میکند، یا از پول مشتبه به حرامِ بعضى‌ها استفاده میکند، نمیتواند اطمینان مردم را جلب کند؛ به این چیزها خیلى باید توجه کرد.

[11] - بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ی تهران‌. 28/02/1380

در تبلیغاتشان ارزشهاى نظام را ندیده نگیرند؛ همدیگر را تخریب نکنند و از دادن آمارهاى سست بپرهیزند. اگر قرار شد به مردم آمارى بگویند و حرفى بزنند، آمارهاى دقیق ارائه کنند. با مردم با کمال صداقت حرف بزنند؛ هرچه عقیده‌شان هست، به مردم بگویند.

[12] - همان منبع ؛

[13] همان منبع به همراه

بیانات در جمع مردم استان کردستان‌ در میدان آزادى سنندج‌ 22/02/1388

گاهى انسان حرفهاى عجیب و نسبتهاى عجیبى میشنود. این حرفها مردم را نگران میکند؛ کسى را هم به گوینده‌ى این حرفها دلبسته و علاقه‌مند نمیکند! نامزدهاى محترم توجه داشته باشند: اذهان عمومى را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب کننده‌ى اذهان مردم است؛

[14] - بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی  1390/10/19

انتخابات باید سالم باشد، رقابتى باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زنىِ متقابل است؛ اینها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست که کسى اثبات خود را متوقف بر نفى دیگرى بداند. رقابت این نیست که کسانى بیایند براى  جلب نظر مردم، وعده‌هاى خلاف قانون اساسى، خلاف قوانین عادى بدهند؛ اینها نباید باشد.

[15] - همان منبع به همراه؛

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی 08/03/1392

 حرفی که از دهان انسان خارج میشود، باید واقعی، صمیمی، متکی به اطلاعات درست و برآمده‌ی از زبان صادق و راستگو باشد. اینجور نباشد که حالا برای اینکه توجه مردم را جلب کنیم، هرچه به دهانمان آمد، بگوئیم؛ اینها را باید مراقبت کنند. نامزدها کاری که میدانند درست است، میتوانند انجام دهند، آن را بگویند - حالا به عنوان وعده، به عنوان برنامه، به عنوان هرچه - سعی کنند مردم را با واقعیت مواجه کنند؛ هم واقعیت اوضاع، هم واقعیت خودشان.

[16] -بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم1392/02/25

شعارها را نگاه کنید، ببیند شعارهائى که تعیین میکنند، چه جور شعارهائى است؟ گاهى بعضى‌ها - البته اشتباه میکنند - براى جلب آراء، شعارهائى میدهند که این شعارها از حدود قدرت و اختیاراتشان بیرون است؛ اینها را مردم هوشمند ما میتوانند بشناسند، مراقبت کنند، دقت کنند. آنچه که براى مردم لازم است، آنچه که فوریت بیشترى دارد، آنچه که با واقعیات و امکانات کشور سازگار است، آنچه که به افزایش قدرت درونى ملت مى‌انجامد، آنها را در شعارهایشان بگنجانند؛ این یکى از معیارها است.

[17] - بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (علیه السلام) 01/01/1388

رقابتها را منصفانه کنند، حرفها را منصفانه کنند، از جاده‌ى انصاف خارج نشوند. خوب، به طور طبیعى هر نامزدى حرفى دارد و حرف مقابل خود را رد میکند؛ این رد و ایراد فى نفسه اشکالى ندارد؛ اما مشروط بر اینکه تویش بى‌انصافى نباشد، کتمان حقیقت نباشد. میدان براى همه باز است؛ بیایند در میدان انتخابات خود را بر مردم عرضه کنند. اختیار با مردم است؛ مردم هر جورى که فهمیدند، تشخیص دادند، هشیارى آنها به آنها کمک کرد، ان‌شاءاللَّه همان جور عمل خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی