شاخص های انتخاب کاندیدای تراز انقلاب اسلامی

مقام معظم رهبری:پاسخگویى، در واقع یک نوع کارنامه‌خوانى است؛ 02/01/1383

شاخص های انتخاب کاندیدای تراز انقلاب اسلامی

مقام معظم رهبری:پاسخگویى، در واقع یک نوع کارنامه‌خوانى است؛ 02/01/1383

شاخص های انتخاب کاندیدای تراز انقلاب اسلامی

طبقه بندی موضوعی

بایگانی



بسم الله الرحمن الرحیم

 

مردم سالاری دینی و انتخابات در نظام مبارک جمهوری اسلامی ایران پدیده‍ای است که جامعه را از رکود بیرون می آورد و به سمت مشارکت مردم در سرنوشت کشور هدایت می کنند. اما نباید از آسیب‍های این حرکت شایسته غافل بود.

 یکی از آن آسیب‍ها استفاده از "روش‍های غربی رقابت" در انتخابات است که باعث می شود جامعه را به سمت سطحی نگری و پروپاگاندی غربی بکشاند[1] از این رو بر آن شدیم با استفاده از ادبیات انقلاب (فرمایشات مقام معظم رهبری) روشی را برای حرکت بهینه در انتخابات ریاست جمهوری استخراج کنیم که دارای ویژگی هایی خاص می‍باشد که بیان آن ویژگی‍ها می‍تواند در استفاده صحیح و آگاهانه از این طرح به خوانندگان عزیز کمک نماید:

1-    انتخاب کاندیدای اصلح از بین نامزدها

با توجه به بیان شاخص‍های انتخاب "رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی" با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‍ای «مدظله العالی»، خوانندگان این جزوه می‍توانند با مطالعه دقیق طرح و توجه به فرمایشات نامزدها در برنامه‍های تلویزیونی و مطالعه برنامه‍های آنها و همچنین طرح سوال‍های متناسب از نخبگان جامعه میزان قرب و بُعد هر یک از کاندیدا را نسبت به شاخص‍ها تشخیص دهند و از این طریق کاندیدای اصلح را شناسایی نمایند.

2-     تغییر گفتمان‍های سطحی به گفتمان‍های اصیل انقلاب

در بازه‍ی زمانی انتخابات اذهان عمومی آمادگی بیشتری برای پذیرش موضوعات مطرح شده در جامعه را دارد که متأسفانه غالبا مرسوم است موضوعات سطحی و وعده‍های انتخاباتی گفتمان اصلی جامعه بشود لذا از آنجایی که مفاهیم و موضوعات ذکر شده در طرح بخشی از نظام مفاهیم ادبیات انقلاب می باشد   تلاش می شود جایگزین موضوعات سطحی شوند .

 

--------------------------------------------------------------------------------


[1] - بیانات در دیدار مسئولان وزارت کشور‌ 27/09/1370

فضاى انتخابات، باید فضاى سالمى باشد؛ فضاى تبلیغات، باید با فضاى پروپاگاندهاى معمول دنیا تفاوت داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۲
خادم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی